…czyli projektowanie stron internetowych, tworzenie i pozycjonowanie stron www
Prowadzenie własnego biznesu to ciężki kawałek chleba i wie o tym każdy przedsiębiorca. Często pracujemy po godzinach bądź namawiamy do tego swoich podwładnych, aby nasze obroty się zwiększyły, a zyski nie malały. Sytuacja staje się jednak napięta, gdy inwestujemy kolejne pokaźne środki finansowe w promocję i nowe kanały sprzedaży, a wszelkie te działania nie przynoszą spodziewanych efektów. Dotyczy to szczególnie takiej płaszczyzny zbytu jak internet, gdyż konkurencja jest tam przesadnie duża, a każdy dzień przestoju to spadek w sieciowej hierarchii. W takich okolicznościach rozważnym krokiem jest zlecenie nawet podstawowego audytu naszej strony firmowej, bowiem bardzo często powodem niewielkiej ilości wejść na witrynę jest jej słabe dostosowanie do potrzeb współczesnego internauty. Taki człowiek lubi, gdy wszystkie potrzebne informacje podane mu są w przystępnej formie, a serwis www, który przegląda nie jest labiryntem zakładek, odnośników i kategorii zawartych w kilku różnych menu. Z tego względu sprawdzenie naszej wizytówki sieciowej przez specjalistów może być przydatne, co pozwoli na modyfikację obecnej strony bądź wykonanie nowej. Jeśli chodzi o tworzenie stron, zlecenie takiej usługi może wyjść o wiele taniej niż dostosowanie starej witryny do zaleceń kontrolerów. Web-developerzy posiadają bowiem pakiety gotowych szablonów, które po konsultacjach można szybko i tanio dostosować do wymagań klienta. Czas trwania audytu jest różny, gdyż zależy od branży w jakiej operujemy oraz stopnia skomplikowania serwisu. Również zakres kontroli decyduje o czasie potrzebnym do jej przeprowadzenia. Decydując się na taki krok mamy jednak niemal zapewnione to, iż taka strona będzie dobrze zbadana, a usługodawca wskaże nam kluczowe rzeczy do poprawy, co zwiększy wartość treści na przeciętnego użytkownika sieci. Kolejnym krokiem musi być tutaj zoptymalizowanie witryny oraz wprowadzenie wszelkich elementów potrzebnych do wywindowania pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jeśli już przy okazji o tym mowa, to właśnie kiepska lokata w wyszukiwaniu jest główną przyczyną małej ilości odwiedzin – i co za tym idzie – niewielkich obrotów wygenerowanych przez stronę. Dlatego następną decyzją musi być zainwestowanie środków w pozycjonowanie stron, ponieważ jest to klucz do sukcesu w dzisiejszych warunkach sieciowych. W tym jednak przypadku sprawa nie jest tak prosta jak odnośnie audytu. Pozycjonowanie jest bowiem procesem długotrwałym i nietanim, ale w większości wypadków poniesione nakłady ostatecznie się zwracają. Optymalizacja strony to początek, ponieważ późniejsza praca pozycjonerów jest żmudnym zdobywaniem linków i wykorzystywaniem cennych umiejętności. Większość biznesów z tej branży nie jest tania, jednak niejedna baza firm tego typu pozwoli nam znaleźć coś, co pasuje do naszych możliwości finansowych. Z drugiej strony nie jest powiedziane, iż nasza nazwa musi wylądować w topowych wynikach wyszukiwania, a skorzystanie z usług mniej renomowanej firmy może dać zadowalające efekty.